Basisprogramma (voor het uitgebreide programma zie hier)
Donderdag 30 november 2017
Hoe kom ik van een idee tot een concept voor een digitale geletterdheidsactiviteit in de bibliotheek?
09:00 – 09:30 Inloop
09:30 – 10:00 Introductie Makerparty
10:00 – 10:30 Kennismaking Challenge
10:30 – 11:30 Rondleiding Inspiratieplaats, Maakplaats en De Muur
11:30 – 12:30 Workshop Didactiek door Romy Joya Kuldip Singh (docent Academie Minerva en FryskLab)
12:30 – 13:00 Lunch en reflectie
13:00 – 13:00 Introductie “De Homo Faber” door Marieke Opgelder (docent Academie Minerva en FryskLab)
13:30 – 15:30 Workshop “Fantastic Machine” door Marieke Opgelder
15:30 – 16:30 De Muur
16:30 – 18:00 Workshopronde 1 (parallel)
– 2D Design, 3d Design, Electronica, Programmeren, WordPress of Creatieve (handwerk)technieken
18:00 -19:00 Diner
19:00 – 19:30 Open podium
19:30 – 20:30 Arjan van der Meij over maker education en het belang van bibliotheken hierin.
20:45 – 21:00 Reflectie concept en inventarisatie materiaal prototype.
21:00 – 21:30 Drinks
Vrijdag 1 december 2017
Hoe ontwikkel ik een testversie van een digitale geletterdheidsactiviteit?
09:30 – 10:00 Challenge
10:00 – 11:30 Conceptontwikkeling en design thinking door Eric Voigt (FrisianDesignFactory – NHL/Stenden)
11:30 – 12:30 Workshopronde 2 (parallel)
– 2D Design, 3d Design, Electronica, Programmeren, WordPress of Creatieve (handwerk)technieken
12:30 – 13:00 Lunch en reflectie
13:00 – 14:30 Challenge
14:30 – 14:45 Koffie/thee/fris
14:45 – 17:00 Werken aan prototype en pitch
17:00 – 18:00 Pitch je concept met prototype
18:00 – 19:00 Pizza Party
19:00 – 19:30 Lezing Rick Companje van Doodle3d/Globe4d
19:30 – 20:30 Challenge Doodle3d Transform onder begeleiding van Rick Companje
20:30 – 21:30 Print en drinks
Zaterdag 2 december 2017
Puntjes op de i en eindpresentatie
09:00 – 09:30 Inloop
09:30 – 11:30 Verbeteren en testen prototype
11:30 – 12:00 Presentatie ontwikkelde workshop / les
12:30 – 13:00 Afsluitende lunch